1. emoce slov

Už nejsem ten klasický copywriter

Neřídím se poučkami, pravidly a vzorečky, jak BYCH MĚLA psát své texty.
Řídím se intuicí a vhodnou volbou slov pro ty pravé lidi.

CO MI K TOMU POMOHLO?

  • naučit se všechno, co se učí a následně na to hodit 💩,
  • objevit svůj vlastní styl, jak tvořit texty,
  • začít si hrát a objevit sílu a energii slov,
  • definovat si základní stavební kameny, díky kterým to můžu šířit dál.

Proto tě tu nebudu učit psát.
To už tě naučily učitelky v 1. třídě. 👩‍🎓

Já ti jen s dovolením ukážu svůj svět slov a vět.

Aby sis v něm mohla najít svůj jedinečný styl.

A abys zjistila, že jen TY víš nejlíp, jak přitáhnout srdce svých klientů.
TY víš, jak pozvednout svou textovou prezentaci na vyšší level.

Prodejky, weby, e-maily, ty můžeš nechat na zkušeném copywriterovi vždycky.
Ale ty slova, která tě budou prezentovat dnes a denně v online prostředí, ty za tebe nikdo jiný nevytvoří. 💖

1. úkol - začneme zlehka

Popiš svůj vztah k psaní.

❗️Ale pozor – máš na to jen 5 slov ❗️
NETVOŘ VĚTU, použij jen a pouze 5 silných (klidně i spolu nesouvisejících) slov, které mi přiblíží jak na tom ty a psaní jste.

Jaký spolu máte ty a psaní vztah a jakých 5 slov to nejvíce vystihuje?

Vypracování mi pošli na e-mail: copywriting@copyhanka.cz 
a do předmětu napiš: Emoce slov – 1. úkol

Každý v byznysu řeší texty.
Celek – to každého zajímá. Ale jak k němu dojít?

KLÍČEM JSOU SLOVA

Aby mohl vzniknout text, musíš nejdřív najít ta správná slova.

1. copy bonus

Zde pro tebe mám 1. pomůcku – tabulku emočních slov, se kterou budeme dál pracovat.


TABULKA EMOČNÍCH SLOV

Všechna slova světa tam sice nejsou, ale je jich tam dost.
Tato tabulka je teď i tvoje. A my máme 3 měsíce na to ji případně doplňovat a mezi sebou sdílet další emoční slova, která nás napadnou.

Stala se ale jedna nepříjemnost. 🙈😁
Než jsem ti tabulku sdílela, někam se mi vytratily názvy jednotlivých sloupců. Teď nevíme, jakou emoci a energii v sobě jednotlivá slova nesou.


Pomůžeš mi to napravit? 💁‍♀️

2. úkol - emoce

Projdi si tabulku (odkaz výš) a jednotlivá slova v sloupcích.

Popřemýšlej, co za EMOCI v tobě daná slova vyvolávají?
Co mají sdělit?

Na základě toho vymysli pro každý sloupec název tak, aby vystihl emoci jednotlivých slov v něm.
Svoje vymyšlené názvy mi pošli na e-mail: copywriting@copyhanka.cz
a do předmětu napiš: Emoce slov – 2. úkol

EMOCE nejsou nemoce


Tak je nacházej ve slovech a hraj si s nimi.


Chápu, že už ti možná slovo slovo začíná lézt krkem. Bohužel – nedá se svítit. 😅
Jsem úchyl na slova a věřím, že pod mým vedením jim přijdeš na chuť taky. 🤩

Jde nám totiž o to, začít se na ten „copywriting“, nebo spíš na to psaní těch tvých textů,
dívat tak trochu jinak.
Po svém.
Zamilovat si ho.
Najít si v něm to, co je tvé.
Najít v něm sebe. A své srdcové klienty.

3. úkol - začínáme si hrát

Projdi si znova Tabulku emočních slov.

Z každého sloupce vyber JEDNO slovo,
které se nějakým stylem pojí s tvým byznysem/tvým vnitřním nastavením.

 

Svých 8 slov mi pošli na e-mail: copywriting@copyhanka.cz
a do předmětu napiš: Emoce slov – 3. úkol

Mým záměrem pro text, co dál budeš číst, je INFORMOVAT tě o tom, že než začneš psát, je dobré si promyslet svůj záměr. 😁

Jak textu, tak samotných slov, kterých do něj použiješ. Nečekaně. 😅


Záměrů je hned několik:

  • prodat,
  • pobavit,
  • poučit/vzdělat,
  • pohladit (na duši),
  • odradit,
  • poradit,
  • naštvat nebo pobouřit (např. k diskuzi),
  • vzrušit/nadchnout,
  • potěšit,
  • vysvětlit.

K čemu to je?

Tak třeba k tomu, aby sis dopředu (než začneš tvořit) promyslela, co tím chceš vlastně jako říct.


Co chceš svým čtenářům předat?
Co v nich chceš vyvolat?
Čeho chceš svým textem docílit?


Tohle je skvělá pomůcka k tomu, když chceš NĚCO říct, ale potřebuješ si ujasnit/urovnat v hlavě CO.

4. úkol - záměry

Ohlédni se zpětně do předchozích dvou dnů.

V 1. lekci sis vypsala 5 slov.
A ve 3. lekci sis k tomu přidala dalších 8 z tabulky.

Pokud ještě zvládám jednoduché počty, máš dohromady 13 různých slov.

Napiš si tyto slova pod sebe a ke každému přiřaď JEDEN záměr.
Jaké slovo se hodí k jakému záměru?

Řiď se svou intuicí, emocemi, přiřaď to jednoduše, jak to cítíš.
Jsou to tvoje slova.

Svá slova s přiřazenými záměry mi pošli na e-mail: copywriting@copyhanka.cz
a do předmětu napiš: Emoce slov – 4. úkol

4 lekce jsou už za tebou a ty:

  • už si pomalu začínáš všímat emocí a energie jednotlivých slov.
  • Občas se nad nimi zastavuješ a zkoumáš je.
  • Už taky víš, že je dobré mít předem promyšlený záměr svého sdělení.

Tak to zase ještě o kousek posuneme.

5. úkol - záměr

Vyber si jeden záměr.


Na základě toho pak vytvoř text (max. 3-5 vět), který bude obsahovat alespoň 3 ze 13 tebou zvolených slov ze všech lekcí, kterými si prošla v této kapitole s názvem Emoce slov.

Tento text mi pošli na e-mail: copywriting@copyhanka.cz
a do předmětu napiš: Emoce slov – 5. úkol